Citáty, básničky a to co ke koním patří.

29.12.2012 20:29

 

Zeptáš se mě, co dělám za sport a já ti odpovím, že jezdectví, řekneš, že to není sport.
Že si jen tak sedíme na zadku a vozíme se.
Že k tomu nepotřebuješ ani zručnost ani sílu. 
Ale spadl si někdy ze skoro dvoumetrové výšky v 35 kilometrové rychlosti? 
Zvedl si se, oprášil špínu, nasedl a zkoušel to znova? 
Ovládal si někdy něco 5x silnější než si ty sám bez jakéhokoli násilí? 
Skočil si něco vyššího než si ty sám? 
Dělal jsi vůbec někdy něco, co tě jediným špatným krokem může zabít ? 
Vlastně v jezdectví potřebuješ více než sílu a zručnost! 
Potřebuješ vytrvalost, porozumění, přátelství, pokoru, respekt, odvahu a lásku. 
Tak se prvně zamysli, než začneš soudit tento SPORT!
 

Jezdectví je lehký sport? Jen sedím a držím otěže? Jen si vyvážím svou prdel a kůň dělá všechno za mě? Tak proč, když ti řeknu, ať to zkusíš řekneš, že NE? Proč si nesedneš na toho koně ty a proč nepreskáčeš celý parkur bez chyby, když je to takové strašně snadné? Proč já dokážu důvěřovat 100x silnějšímu tvoru než jsem já a ty ne? Proto neboť celé ježdění je o důvěře! Je to soulad koně a jezdce. A ne, vůbec to není snadné. Tak už si uvědom, že je to jeden z nejkrásnějších a nejtěžších sportů. Kolikrát jsem spadla, narazila nebo se odřela? Ani to nepočítám. Hodně krát jsem se zašpinila a hodně krát jsem se chtěla vzdát tohoto "lehkého" sportu. No nevzdala. Proč? Neboť láska ke koním je silnější a lepší než láska k člověku! Člověk tě zklame, zbije, a kůň? Kůň ti obětuje celý jeho život. Klidně by za tebe i umřel. Zatímco kůň mi důvěřoval i poté jak jsem ho pokárala, nebo jsem na něj křičela, člověk se urazil za každou jednu hloupost. Pouvažuj nad těmito slovy, neboť nic nedělá člověka tak dokonalým jako je jízda na koni. Jednou v životě by sis to zkusil a už by si z toho koně nechtěl sesednout. Měl by si jednu lekci na lonži a garantuji ti, že by si na druhý den horko těžko vstal z postele. Jezdectví NENÍ LEHKÝ SPORT! Vydrží při něm jen ten nejsilnější jedinec, který se nevzdává a do jezdectví hodlá vložit celý svůj život. ♥

 

Romeo jako zlý kůň

 

Modlitba koně
Nasyť mne, pane, napoj mne a dej mi čistou, prostornou stáj,
když skončena je denní práce.
Mluv se mnou, neboť Tvůj hlas mi nahrazuje otěže.
Budeš-li ke mně laskavý, budu Ti sloužit s radostí
a najdeš místo v mém srdci.
Netrhej otěžemi, prosím, nesahej po biči, jdem-li kupředu.
Dej mi čas, abych pochopil Tvůj záměr.
Nebij mne, když Ti nerozumím.
Neměj mne za nepozorného, když nesplním Tvou vůli - možná,
že sedlo nebo podkovy nejsou v pořádku.
Neuvazuj mne příliš krátce a nestříhej mi ocas,
který je mou jedinou zbraní proti mouchám a komárům.
Až poznáš, že se mé dny krátí, až Ti již nebudu moci sloužit,
můj milovaný pane, nenech mne, prosím,
hladovět a mrznout a neprodávej mne.
Buď tak dobrotivý a připrav mi rychlou, milosrdnou smrt
a Bůh se Ti odmění zde i na věčnosti.

 

Prosba Koně
A ve stáji mě vzpomeň Dává nám všechno, co má.
Rychlost, vytrvalost, sílu.
Ale plane v něm i jeho divoký duch.
Byl jiskrou, která zažíhala dávné mýty.
Byl chloubou králů i dobyvatelů.
Byl oporou civilizace.
Pod údery jeho kopyt se utvářely dějiny.
Dodnes má v našich srdcích místo, ona pyšná krása,
KTERÁ NESE JMÉNO KŮŇ
Já zahlédl hřívy a zaslechl cval,
já stále šel za ním a každý se mi smál.
Mně sláma z bot kouká a v kapsách seno mám,
však pohled ze sedla je nejhezčí co znám.

 

Kůň je nejupřímnější tvor na zemi - dělá-li něco špatně, je to pravděpodobně proto, že jste mu to poručili.


Nejtěžší dostih nevyhrávají nohy koně, nýbrž jeho srdce.



Je mnoho báječných míst na světě, ale jedno z nejoblíbenějších je na koňském hřbetě.



Kůň bez jezdce je stále koněm, ale jezdec bez koně je jen člověkem.



Hoďte své srdce přes překážku a váš kůň ho bude následovat.



Nejtěžší věc, kterou lze na koni dělat, je nedělat absolutně nic.



Miluješ-li koně, je to doživotně. Je to nemoc, na kterou není žádný lék.


Váš kůň může být pouze tak dobrý, jak jste sami.



Koně nezajímá, jak moc toho víte, dokud nezjistí, jak moc vám na něm záleží.




Život je krásný, koně ho dělají krásnější.




Nikdo nemůže učit jezdectví lépe než kůň.


 


Když bůh stvořil koně,
řekl nádhernému zvířeti:
"Tobě rovného jsem neudělal.
Všechny poklady Světa leží mezi tvýma očima."

 


Nejste opravdový jezdec, do okamžiku než spadnete.



Kůň běží s plícemi, setrvá srdcem a vyhrává charakterem.



Kůň dobývá slávu kopyty, člověk jazykem. Koňák by nikdy neměl ukázat strach či zlost.



V jezdectví jde o partnerství.
Kůň vám půjčí svou sílu, rychlost a eleganci,
které jsou vždycky větší než ty vaše.



Od vás za to dostane váš dozor, inteligenci a porozumění,
které jsou věší než ty jeho.
Dohromady můžete dosáhnout bohatství
kterého každý sám nikdy dosáhnout nemůžete...



Veškerou svoji sílu poznáš podle překážek, které dokážeš zdolat.




Koně poznáš v horách a přítele v nouzi.



Chybovat je lidské, ale svalovat vinu na koně je ještě lidštější. Prosím zamysli se až budeš svého koně bít  jestli není vina na tobě, možná tvého koně nudí dělat těžkou práci a bez legrace. Třeba s ním není něco v pořádku, necítí se dobře nebo ho něco polekalo

"Že je mi kůň milejší, říkáš Ty, člověče, že je hřích. Kůň mi zůstal v bouři věrný, člověk ani ve větru."

Jezdec, který není milován, daleko nedojede.


Kůň má větší hodnotu než bohatství.

 



Kůň zná svého jezdce lépe, než jezdec svého koně.



Ukažte mně vašeho koně a já vám řeknu jaký jste.



Pohled na svět je nejkrásnější, když prochází mezi ušima koně.




Kůň je Pegas vyhnaný s Olympu.



Kůň je boží dar lidstvu.



Na koňském hřbetě je ráj srdce.



Veškerá ušlechtilost pochází z koně.



Koně nám propůjčí křídla, která postrádáme.



Žádná hodina života není ztracená, pokud je strávená v sedle.

 

Potřebovali byste koně, neboť teprve jízda na koni dělá člověka dokonalým.


Kůň, který dlouho stál, špatně poběží.



Kůň je jednou hříbětem, člověk dvakrát dítětem.



Jsme všichni vespolek tak blízce příbuzní jako dostihoví koně, ale nejsme tak pěkní na pohled.



Kůň má čtyři nohy, a přece klopýtne.



Sklo se rozbije, vína je najednou málo, přátelé také selžou, ale kůň mě v jistém cvalu ponese po všech cestách.



Kozel je nebezpečný zepředu, kůň zezadu a hlupák ze všech stran.



Kůň! Kůň! Králoství za koně!



Kůň a jazyk se rodí bez uzdy.

 

 

Koně prověří dlouhá cesta.



Chamtivý člověk má daleko k přátelům, lenivý kůň má daleko všude.



Prosba koně: ,,Do kopce nežeň mě, z kopce nehoň mě, na rovině prožeň mě, ve stáji vzpomeň mě.“



Kůň, který ovsa dobývá, nejméně ho jí. -České přísloví :D

 

Kůň, který táhne, bývá bit.



Kůň o dlouhých otěžích rád z koleje vyskakuje.



Koně se nechají přivést k vodě, ale nedají se přinutit, aby pili.



Jablko po ránu veterináře zahání.



Existují základní tvary krásy: žena, kůň a loď





"Jeho hříva je jako řeky proud, oči jsou podobné žhavému popelu svítící v temnotě noci a jeho kopyta jsou rychlá jako světlo."



"Jezdectví : dialog dvou těl a duší usilující o vznik dokonalé harmonie mezi nimi."


"Bůh stvořil koně jako druha větru a společníka bouře."